ΤΟΥΡΚΙΑ: Η παράξενη στρατηγική πίσω από την απαγόρευση του Twitter

Tων Brendan Greeley και Carol Matlack / Bloomberg BusinessWeek

Στις 20 Μαρτίου η τουρκική κυβέρνηση μπλόκαρε την πρόσβαση στο Twitter, μια κίνηση που κάθε άλλο παρά κατάφερε να περιορίσει τη χρήση της υπηρεσίας. Η χώρα μπλόκαρε το Twitter σε επίπεδο DNS, μία όχι ιδιαίτερα ψαγμένη ή βιώσιμη κίνηση. Ο κόσμος στην Τουρκία δίνει οδηγίες για το πώς να ξεπεραστούν τα εμπόδια. Το Twitter (TWTR) παραχώρησε οδηγίες στους Τούρκους για το πώς να χρησιμοποιούν την υπηρεσία μέσω μηνυμάτων κειμένου. Η Hurriyet Daily News παραθέτει τα στοιχεία του Twitturk, το οποίο καταγράφει τη χρήση του Twitter στη χώρα. Τα στοιχεία δείχνουν ότι ο αριθμός των tweets από Τούρκους χρήστες παραμένει αμετάβλητος.

Η Zeynep Tufekci είναι επίκουρη καθηγήτρια της Σχολής Πληροφορικής & Βιβλιοθηκονομίας του Πανεπιστημίου της Βόρειας Καρολίνας και το πρόσωπο που θα πρέπει να ακολουθήσετε, εάν είστε περίεργοι για τη διασταύρωση της τεχνολογίας με την πολιτική και για την Τουρκία. Έχει γράψει ένα διασκεδαστικό άρθρο για το πόσο γρήγορα οι πολίτες της Τουρκίας παρέκαμψαν την απαγόρευση, αλλά επίσης συστήνει προσοχή ενάντια στην υπόθεση πως ο Ερντογάν είναι ένας τρελός γέρος που δεν καταλαβαίνει τι γίνεται.

Δεν ξέρουν ότι η απαγόρευση δεν θα δουλέψει;

 «Φυσικά και το ξέρουν», λέει. «Και η ιδέα ότι πρόκειται για μια κυβέρνηση ανόητων είναι αφελής… Εδώ δεν είναι πρόκειται για τον Μουμπάρακ. Δεν είναι κάποιος που δεν έχει γνώση». Αναφέρεται στον Χόσνι Μουμπάρακ, πρώην πρόεδρο της Αιγύπτου, ο οποίος απαγόρευσε την πρόσβαση στο Διαδίκτυο τον Ιανουάριο του 2011. Ούτε και αυτό είχε αποτέλεσμα.
Γνωρίζοντας πως είναι πάντα καλό να ξεκινάς μια διαμάχη πριν από τις εκλογές, η Tufekci υποθέτει ότι αυτό που έχει στο μυαλό του ο Ερντογάν στην πραγματικότητα να κάνει δεν είναι να απαγορεύσει το Twitter, αλλά να το βάλει σε τάξη. 

«Είναι μια κίνησε για να πείσει το Twitter να έρθει να ανοίξει ένα γραφείο στη χώρα και να εγκλιματιστεί», λέει.
Κάθε κοινωνικό δίκτυο πρέπει να λαμβάνει δύσκολες αποφάσεις όταν πρόκειται για νέες αγορές. Ο καλύτερος τρόπος για ένα κοινωνικό δίκτυο να επεκτείνει τη βάση χρηστών του και να κερδίσει χρήματα σε μια νέα χώρα είναι να βρίσκεται εκεί -να ανοίξει ένα γραφείο. Η Τουρκία έχει μεγαλύτερο ποσοστό διείσδυσης στο Twitter από οποιαδήποτε άλλη χώρα, σύμφωνα με τους Financial Times. Τόσο η Google (GOOG), όσο και το Facebook (FB) έχουν γραφεία στην Τουρκία. Το Twitter δεν έχει.

Το να βρεθείς ως φυσική παρουσία σε μια χώρα, σε εκθέτει στο ενδεχόμενο νομικού ελέγχου. Το Φεβρουάριο, ο Ερντογάν υπέγραψε ένα νομοσχέδιο που παραχωρεί στην Τουρκία εξουσία να μπλοκάρει γρήγορα ιστοσελίδες και περιεχόμενο στο διαδίκτυο. Είναι ένα νομοσχέδιο λογοκρισίας. Είναι αυτό που του έδωσε το δικαίωμα να μπλοκάρει σε επίπεδο DNS το Twitter. Το Twitter, σημειώνει η Tufekci, έχει χτίσει ένα καλό ιστορικό αντίστασης στον κυβερνητικό έλεγχο, είτε στις ΗΠΑ, είτε αλλού. Η εταιρεία είναι «πιθανότατα η λιγότερο ελεγχόμενη μεταξύ των μεγάλων εταιρειών εκεί έξω», λέει.

Βλέποντάς το με αυτόν τον τρόπο, το μπλοκάρισμα σε επίπεδο DNS που παρακάμπτεται εύκολα, έχει νόημα ως ένα πρώτο βήμα σε μια μακρά κλιμάκωση


Ο Ερντογάν στέλνει μήνυμα ότι αν το Twitter δεν θέλει να συνεργαστεί μαζί του, ο ίδιος μπορεί να δυσκολέψει την επιχειρηματική δραστηριότητα στην Τουρκία. Και πως μπορεί να πάρει το χρόνο του

Το μόνο που εκπλήσσει την Tufekci είναι το χρονοδιάγραμμα της απαγόρευσης. Περίμενε ότι ο Ερντογάν θα έκανε την κίνηση αφότου κέρδιζε τις εκλογές

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου