ΕΛΛΑΔΑ του ΑΥΤΟΚΤΟΝΙΚΟΥ ΙΔΕΑΣΜΟΥ: Μια πόλη 40.000 κατοίκων χάθηκε από το 1992 σε τροχαία

ΑΠΟΡΙΑ ΑΦΕΛΟΥΣ από τον Αγρυπνο Φρουρο: Το άρθρο μιλάει για κάποιους ειδικούς που μίλησαν στην Βουλή. Χωρις να αμφισβητώ κατ' ελάχιστο την γνώση τους στο θέμα αυτό, αναρωτιέμαι τον "αόρατο" άνθρωπο που έκανε έργο ζωής την οδική ασφάλεια τον ρώτησε άραγε κανείς?  

Σεβαστέ μου Δάσκαλε Κωστα Καββαθά ζητήθηκε άραγε απο τους χαρτογιακάδες της Βουλής η γνώμη σας???

Στοιχεία - σοκ για τα θύματα από τροχαία ατυχήματα στην Ελλάδα, παρουσιάστηκαν  στην Ειδική Επιτροπή της Βουλής για την αντιμετώπιση του φαινομένου.

Από το 1990 μέχρι σήμερα, δηλαδή σε 22 χρόνια, έχασαν τη ζωή τους στους ελληνικούς δρόμους περισσότεροι από 40.000 Ελληνες, στην πλειονότητά τους νέοι. Δηλαδή, περισσότεροι από 1.800 πολίτες τον χρόνο ή 6 άνθρωποι την ημέρα αφήνουν την τελευταία τους πνοή εξαιτίας κάποιου σοβαρού τροχαίου.

Μια μεγάλη ελληνική πόλη χάθηκε αυτές τις δύο δεκαετίες και οι ειδικοί που κλήθηκαν στη Βουλή μίλησαν όχι για τροχαία ατυχήματα αλλά για τροχαία εγκλήματα.

Το φαινόμενο έχει ενταθεί στα χρόνια της οικονομικής κρίσης και είναι χαρακτηριστική η επισήμανση του Γιώργου Κουβίδη του «SOS Τροχαία Εγκλήματα» ότι «η συμπεριφορά των οδηγών είναι, τώρα, πιο άθλια από ποτέ. Τα αυτοκίνητα είναι παραμελημένα και ανασφάλιστα» και το να βγει κάποιος στον δρόμο είναι σαν να παίζει σε video game τη ζωή του, με τις παγίδες που βρίσκονται σχεδόν παντού.

Όπως κατήγγειλε ο κ. Κουβίδης, «αυτήν τη στιγμή, από τον Οργανισμό Ηνωμένων Εθνών «τρέχει» πρόγραμμα για την οδική ασφάλεια 2011- 2020, ένα παγκόσμιο πρόγραμμα περιορισμού των τροχαίων, αλλά η Ελλάδα, όπως πάντοτε, απέχει συστηματικά από όλα τα διεθνή φόρα». Και όμως, όταν κυκλοφορεί κάποιος σε δρόμο στην Ελλάδα έχει διπλάσιες πιθανότητες θανάτου από ό,τι στις άλλες χώρες της Ε.Ε. και πενταπλάσιες από τη Σουηδία είπε ο πρόεδρος του Συλλόγου Αρωγής και Αλληλεγγύης οικογενειών θυμάτων τροχαίων δυστυχημάτων, Σταύρος Πολέντας.
 
Μητρώο
«Δεν μπορεί να δικάζει ένας νεαρός δικαστής, χωρίς να ξέρει ποιος είναι ο οδηγός που προκάλεσε τον θάνατο. Να μην ξέρει αν έχει παραβιάσει και άλλες φορές τον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας», είπε ο κ. Πολέντας, που ζήτησε να καθιερωθεί μητρώο οδηγού από την ώρα που κάποιος υποβάλλει δικαιολογητικά για το δίπλωμα και κατήγγειλε ότι ο υπαίτιος για το τροχαίο του γιου του, την άλλη μέρα έπινε καφέ στο καφενείο του χωριού.

Ο συγκεκριμένος Σύλλογος ιδρύθηκε το 2010 και έχει ήδη εγγράψει 200 οικογένειες από την Κρήτη, που έχασαν μέλη τους από τροχαία. Μόνο στην περιοχή των Χανίων, κάθε χρόνο, τουλάχιστον 10 άνθρωποι χάνουν τη ζωή τους από τροχαία. Να καθιερωθεί δόκιμη περίοδος, προκειμένου κάθε υποψήφιος οδηγός να αποδεικνύει τη γνώση του, πρότεινε ο Μανώλης Λεράκης, επιστημονικός συνεργάτης του Συλλόγου της Κρήτης.

«Η Ελληνική Πολιτεία, αφού δώσει δίπλωμα στα 18, καλεί ξανά τον οδηγό στα 65 έτη, για να του ανανεώσει το δίπλωμα. Και αφού ο κάθε οδηγός πάρει το δίπλωμα οδήγησης, είτε κάνει δέκα παραβάσεις τον χρόνο είτε πέντε είτε καμία, ουδείς ενημερώνεται», είπε ο κ. Λεράκης.
 
«Φτιαγμένο»
Από το «SOS Τροχαία Εγκλήματα», μίλησε και ο Φαίδων Καρυδάκης, πατέρας ενός 15χρονου εφήβου, που βρήκε τον θάνατο, επιχειρώντας να διασχίσει την Κηφισίας για να πάει στο σχολείο του. Ο γιος του σκοτώθηκε γιατί ένα αυτοκίνητο, «φτιαγμένο», έτρεχε με 170 χιλιόμετρα την ώρα, παραβίασε το κόκκινο και, αφού χτύπησε τον 15χρονο, τον εγκατάλειψε και, όπως προέβλεψε ο κ. Καρυδάκης, καθηγητής στο Πολυτεχνείο, όταν φτάσει στο τέλος της η δικαστική περιπέτεια, το μεν κακούργημα της θανατηφόρου αμέλειας θα έχει εκπέσει, διότι ο γιος του είχε μεταφερθεί κλινικά νεκρός στο νοσοκομείο, ο δε θάνατος από αμέλεια θα έχει παραγραφεί.
Οι βουλευτές-μέλη της επιτροπής συμμερίστηκαν πολλές από τις επισημάνσεις των ομιλητών και αρκετοί τάχθηκαν και υπέρ της αυστηροποίησης των ποινών για τους υπαίτιους των τροχαίων.

ΗΜΕΡΗΣΙΑ

1 σχόλιο:

  1. Στα 48 χρόνια που ασχολούμαι με την Οδική Ασφάλεια ΠΟΤΕ, ΚΑΝΕΙΣ δεν με ρώτησε η κάλεσε στη Βουλή η αλλού Να "πω τη γνώμη μου". Θυμάμαι όμως μία καμπάνια του Υπουργείου Μεταφορών (επί Χατζχηδάκη) στην οποία επικεφαλής ήταν η Κα Έλλη Κοκίνου και ο (τότε) "μικρός Νίνης"

    ΑπάντησηΔιαγραφή