Της Λινας Γιανναρου
Τουιτάρουμε, αλλάζουμε στάτους, ποστάρουμε τραγούδια, γράφουμε «κόμεντς», διαβάζουμε ποστ, αναζητούμε ονλάιν «ριβιούζ». Αν κάποτε τα παραπάνω ακούγονταν κινέζικα, σήμερα η συγκεκριμένη ορολογία έχει ενταχθεί για τα καλά στο λεξιλόγιό μας. Οι Ελληνες έχουν βρει στα social media, τα κοινωνικά δίκτυα που επιτρέπουν την αέναη επικοινωνία, τη συνεχή επαφή, τη διαρκή ενημέρωση και ψυχαγωγία, και όλα αυτά σε ένα πακέτο που γράφει απ’ έξω «δωρεάν», μια ασφαλή δεύτερη χώρα.
Σύμφωνα με τελευταίες καταμετρήσεις, σελίδα στο facebook διατηρούν περί τους 3,5 εκατ. Ελλήνων, με τους ενεργούς χρήστες να ανέρχονται σε 1,5 εκατ. Το 2011 καταγράφηκαν 88 εκατ. ανανεώσεις και σχόλια στο σάιτ, ενώ στο twitter ανέβηκαν αντίστοιχα 66 εκατ. ελληνόφωνα «τουίτ».
Στο δημοφιλές δίκτυο, περίπου 100.000 Ελληνες (ενεργοί οι 85.000) «τουιτάρουν», κατά μέσο όρο 180.000 τουίτς κάθε μέρα. Πενήντα χιλιάδες σχόλια ημερησίως «αφήνουν» οι Ελληνες και στο YouTube (οι πιο ενεργοί ανέρχονται σε 340.000).
Σύμφωνα με στοιχεία που δημοσιοποίησε το εργαστήριο Ηλεκτρονικού Εμπορίου του Πανεπιστημίου Αθηνών (Eltrun) έπειτα από έρευνα ανάμεσα σε 1.050 έμπειρους χρήστες Ιντερνετ (που παράλληλα είναι ενεργοί στις ηλεκτρονικές συναλλαγές και αγορές), το 68% επισκέπτονται σελίδες κοινωνικής δικτύωσης (όπως facebook, twitter κ.ά.), ενώ το 60% διαβάζουν μπλογκ και φόρουμ. Ενας στους δύο χρήστες μάλιστα αναζητούν πληροφορίες σε σελίδες με reviews (κριτικές) άλλων χρηστών.
Από τους έμπειρους χρήστες Ιντερνετ, περίπου ένας στους δύο αφήνουν συχνά σχόλια στις σελίδες κοινωνικής δικτύωσης, ενώ ένας στους πέντε κάνουν συχνά σχόλια στα μπλογκ και τα φόρουμ και ένας στους δέκα συνηθίζουν να αφήνουν σχόλια στις σελίδες με reviews χρηστών.
Ειδικότερα για τα social networks, οι κυρίαρχοι λόγοι για τους οποίους οι Ελληνες τα χρησιμοποιούν είναι η επικοινωνία με την οικογένεια και τους φίλους (37%), η διασκέδαση (32%) και για να μοιραστούν φωτογραφίες και βίντεο (28%). Μάλιστα, πάνω από το 60% των χρηστών ηλικίας από 14 έως 26 ετών χρησιμοποιούν το facebook καθημερινά, ενώ λίγες φορές την εβδομάδα συνδέονται οι άνω των 34 ετών. Αξίζει να σημειωθεί πάντως ότι οι Ελληνες πραγματοποιούν «απλή» χρήση του κοινωνικού δικτύου, με μόλις έναν στους τέσσερις να εξερευνούν νέες εφαρμογές.
Επιπλέον, δεν φαίνεται ότι εμπνέουν όλα τα κοινωνικά δίκτυα εμπιστοσύνη στον έμπειρο χρήστη. Σύμφωνα με τα στοιχεία του Πανεπιστημίου Αθηνών, οι χρήστες δείχνουν μεγαλύτερη εμπιστοσύνη σε σελίδες με reviews (43%), καθώς οι αναρτήσεις σε αυτά προέρχονται από άτομα, τα οποία έχουν ήδη αντιμετωπίσει κάποιο πρόβλημα και εκφράζουν την προσωπική εμπειρία τους. Αντίθετα, οι σελίδες κοινωνικής δικτύωσης όπως το facebook καταγράφουν ποσοστό εμπιστοσύνης μόλις 16%. Είναι χαρακτηριστικό ότι ενώ ένας στους δύο χρήστες του facebook δηλώνει ότι έχει στο προφίλ του πάνω από 100 «φίλους», το 45% δηλώνουν ότι γνωρίζουν προσωπικά μόνο το 50% αυτών...
ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου