Κίνδυνος να χρειαστεί η χώρα να επιστρέψει κοινοτικά κονδύλια που χρηματοδότησαν τις επεκτάσεις του μετρό προς το Ελληνικό και την Ανθούπολη προκύπτει από τα όσα ανέφερε ο υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, Γιάννης Μαγκριώτης, απαντώντας σε ερώτηση του βουλευτή της Ν.Δ. Στ. Καλογιάννη, που έκανε λόγο για μεγάλες καθυστερήσεις στην ολοκλήρωση των επτά υπό κατασκευήν σταθμών.
Ο λόγος για κεφάλαια της τάξεως των 374 εκατ. ευρώ, για τα οποία σύμφωνα με τον κ. Μαγκριώτη, «υφίσταται κίνδυνος ανάκτησης από την Ευρωπαϊκή Ενωση». Η κυβέρνηση καλείται να προλάβει τις προθεσμίες των 30/6/2012 και 31/03/2013 αντίστοιχα για τις επεκτάσεις προς Ελληνικό και Ανθούπολη. Μάλιστα, παρόμοιος κίνδυνος υφίσταται και για το έργο επέκτασης προς Αγία Μαρίνα (Χαϊδάρι), καθώς η περίοδος επιλεξιμότητας του ΕΣΠΑ για το έργο αυτό λήγει στο τέλος του 2015. Οι υπό κατασκευήν επεκτάσεις του μετρό της Αθήνας προς το Ελληνικό, την Ανθούπολη και την Αγ. Μαρίνα (π. Χαϊδάρι) έχουν ολοκληρωθεί σε ποσοστό 95%, όσον αφορά στις εργασίες της βασικής σύμβασης του κάθε έργου. Προϋπόθεση, όμως, για να ολοκληρωθούν πλήρως και να τεθούν σε λειτουργία τα έργα αυτά είναι η υλοποίηση του συστήματος σηματοδότησης.
Το πρόβλημα προέκυψε μετά την εμπλοκή της Siemens στο σκάνδαλο, καθώς η γερμανική εταιρεία ήταν μέχρι σήμερα ο βασικός προμηθευτής του μετρό. Ετσι, μέχρι σήμερα δεν έχει προχωρήσει η υπογραφή της σύμβασης, λόγω της δικαστικής εκκρεμότητας. Το ζήτημα όμως λαμβάνει όλο και πιο κρίσιμο χαρακτήρα, καθώς τα συστήματα σηματοδότησης απαιτούν διάστημα 8-10 μηνών έως ότου τεθούν σε πλήρη λειτουργία.
KAΘΗΜΕΡΙΝΗ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου