Υπό κατασκευή είναι το μεγαλύτερο πλοίο στον κόσμο για λογαριασμό της πετρελαϊκής εταιρείας Shell που θα το εγκαταστήσει 200 χιλιόμετρα στα ανοικτά της Αυστραλίας.Πρόκειται για έναν κολοσσό 600.000 τόνων και 3.331 τετραγωνικών μέτρων, 11 φορές μεγαλύτερο από τον «Τιτανικό».
Ομως αυτό το πλοίο - που ακόμα δεν του έχει δοθεί όνομα - δεν κατασκευάζεται για να πλεύσει. Θα χρησιμοποιηθεί για την αξιοποίηση των θαλάσσιων πόρων για τα επόμενα 50 χρόνια.
Η Shell για την κατασκευή του, η οποία μέχρι στιγμής έχει κοστίσει 1,6 δισ. ευρώ, απασχολεί 600 εργαζομένους σε όλο τον κόσμο. Συνολικό το κόστος του αναμένεται να κυμανθεί μεταξύ 5 και 10 δισ. ευρώ.
Στα βάθη της θάλασσας υπάρχει αφθονία φυσικού αερίου, σε τεράστιες αποστάσεις όμως από την ακτή ή τους πλησιέστερους αγωγούς. Η εκμετάλλευση αυτών των αποθεμάτων μέχρι σήμερα ήταν αδύνατη, όμως τώρα αυτό θα γίνει εφικτό με το μεγαθήριο που πρόκειται να «δέσει» ανοιχτά των βόρειων ακτών της Αυστραλίας. Η τιμή του υγροποιημένου φυσικού αερίου έχει αυξηθεί στη διεθνή αγορά και η βρετανο-ολλανδική Shel ελπίζει ότι λόγω της αυξημένης ζήτησης έχει πάρει τη σωστή απόφαση με την κατασκευή αυτού του τεράστιου σκάφους. Στην τοποθεσία αυτή που διαθέτει μεγάλα αποθέματα φυσικού αερίου αναμένεται η εκμετάλλευση να διαρκέσει περίπου 25 χρόνια. Και μετά;
«Οταν τελειώσουν τα αποθέματα φυσικού αερίου, τότε το καράβι θα μετακινηθεί στο επόμενο σημείο», εξήγησε ο αυστραλός υπουργός Πόρων και Περιβάλλοντος Τόνβι Μπερκ, ο οποίος εξήρε το έργο. Με τον τρόπο αυτό μειώνονται σημαντικά οι εκπομπές αερίων επιβαρυντικών για το περιβάλλον σε σχέση με αντίστοιχες εγκαταστάσεις που βρίσκονται στην ξηρά. Περιβαλλοντικές οργανώσεις όμως ανησυχούν για πιθανές διαρροές και το WWF προειδοποιεί ότι οι αγωγοί κάτω από το νερό θα βλάψουν το θαλάσσιο περιβάλλον και το έργο θα εκπέμπει περισσότερους από δύο εκατομμύρια τόνους αερίων ετησίως που συμβάλλουν στο φαινόμενο του θερμοκηπίου.
TA NEA
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου