Τα χρόνια που πέρασε πάνω από τα βιβλία, διαβάζοντας για τις αρχές Οικονοµίας και για τους κανόνες του επιχειρηµατικού κόσµου, έπιασαν τόπο. Ο Σερ Μικ Τζάγκερ φρόντισε να κάνει πράξη όσα έµαθε στη Σχολή Οικονοµικών Επιστηµών του Λονδίνου. Μαζί µε τους Rolling Stones κυκλοφόρησαν 90 σινγκλ και πάνω από δύο ντουζίνες άλµπουµ. Ολα αυτά για τον ροκ σταρ µεταφράζονται σε 230 εκατ. ευρώ, χρήµατα που τον έφεραν στην 7η θέση της λίστας των «Sunday Τimes» µε τους πιο πλούσιους βρετανούς µουσικούς για το 2010.
«Οταν οι Rolling Stones έκαναν την εµφάνισή τους τη δεκαετία του 60, δεν κέρδιζαν χρήµατα από τους δίσκους τους επειδή οι δισκογραφικές εταιρείες εκείνη την εποχή δεν πλήρωναν. Αναρωτιόµουν αν πλήρωναν ακόµη και τον Φρανκ Σινάτρα», λέει ο Σερ Μικ Τζάγκερ. «Εάν πωλούσες ένα εκατοµµύριο δίσκους έπαιρνες ένα εκατοµµύριο πένες. Ολοι πιστεύαµε ότι θα βγάζαµε περισσότερα χρήµατα».
Τα πράγµατα άλλαξαν προς το καλύτερο ύστερα από 10 χρόνια, όταν οι Rolling Stones κάνουν την πρώτη τους επιτυχία το 1972, µε το άλµπουµ τους «Εxile on Μain Street». «Υπήρξε µια σύντοµη περίοδος, µεταξύ 1970 και 1997, όπου ο κόσµος πληρωνόταν καλά για τη δουλειά του» σχολιάζει ο 67χρονος τραγουδιστής.
Δεν είναι τυχαίο ότι στο τοπ 20 της λίστας των πλούσιων βρετανών µουσικών βρίσκονται καλλιτέχνες που γνώρισαν επιτυχία το 70 και το 80, όπως οι Σερ Πολ ΜακΚάρτνεϊ, Ρίνγκο Σταρ, Τζορτζ Χάρισον, Σερ Ελτον Τζον, Ερικ Κλάπτον. Οι υπόλοιποι προέρχονται από τον ευρύτερο ρο χώρο της µουσικής, όπως οι Αντριου Λόιντ Βέµπερ, Σάιµον Κάουελ και ο διευθυντής της Warner, Εντγκαρ Μπρόνφµαν.
«Εάν βγάλεις έναν επιτυχηµένο δίσκο, τότε θα βγάλεις και χρήµατα. Μπορεί όµως για τα επόµενα δύο χρόνια να µην έχεις δουλειά» λέει ο τραγουδιστής Μίκα, γνωστός από την επιτυχία του 2006 «Relax, Τake Ιt Εasy».
Ο Μότσαρτ και ο Σούµπερτ πέθαναν στην ψάθα. Για πολλά χρόνια, ο νόµος περί δικαιωµάτων βρισκόταν στον αέρα. Σήµερα, το πάνω χέρι φαίνεται πως το έχει το Ιντερνετ. Ολοι µπορούν να κατεβάσουν το τραγούδι που τους αρέσει χωρίς να αγοράσουν το άλµπουµ.
Οι συναυλίες φαίνεται να είναι πλέον ο µοναδικός τρόπος για να βγάλει χρήµατα ένας µουσικός. «Γι αυτό και οι µάνατζερ των διάσηµων τραγουδιστών φροντίζουν να εξασφαλίζουν την καλύτερη δυνατή εµφάνιση στα φεστιβάλ. Εάν εκπροσωπείς νέο καλλιτέχνη, τότε το χρηµατικό κέρδος του δεν σε απασχολεί. Εκείνος το µόνο που θέλει είναι να εµφανιστεί µπροστά σε µεγάλο κοινό», λέει ο µάνατζερ Νικ Μάθιους.
ΤΑ ΝΕΑ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου