Προσλήφθηκαν ως διασώστες, τακτοποιήθηκαν εσωτερικά με «μέσον»

Της Πεννυς Μπουλουτζα

Ενας στους έξι ασθενείς που ζητούν διακομιδή σε μονάδα Υγείας εξυπηρετείται από τα ασθενοφόρα του ΕΚΑΒ με καθυστέρηση μιας ώρας! Η έλλειψη ενεργών ασθενοφόρων στο λεκανοπέδιο Αττικής, ο μικρός αριθμός διασωστών που «βγαίνουν» στον δρόμο, λόγω υπερσυγκέντρωσης εργαζομένων «στα γραφεία» και ο τεράστιος όγκος κλήσεων που λαμβάνει το ΕΚΑΒ καθημερινά ορθώνουν εμπόδια στη λειτουργία του

Σύμφωνα με τα στατιστικά στοιχεία, σχεδόν στο 17% των περιστατικών στα οποία καλείται να ανταποκριθεί σε καθημερινή βάση, το ασθενοφόρο φτάνει μετά μία ώρα. Το ποσοστό αυτό αφορά περίπου 150 - 170 περιστατικά σε καθημερινή βάση, που κρίνονται από το προσωπικό του τηλεφωνικού κέντρου ως μη επείγοντα, με βάση τις περιγραφές που δίνουν όσοι καλούν στο 166.

Στο λεκανοπέδιο Αττικής «βγαίνουν στον δρόμο» για τα επείγοντα περίπου 60 ασθενοφόρα σε πρωινή και απογευματινή βάρδια. Αξίζει να σημειωθεί ότι την περίοδο των Ολυμπιακών Αγώνων, «επιχειρούσαν» σε πρωινή και απογευματινή βάρδια 120 ασθενοφόρα. 

Ενας λόγος για τον μικρό ενεργό στόλο ασθενοφόρων είναι η απαράδεκτα ανορθολογική αναλογία ανάμεσα σε άτομα που απασχολούνται στα γραφεία του ΕΚΑΒ και στα άτομα που απασχολούνται στα επείγοντα περιστατικά. Αυτό είναι απόρροια «πελατειακών πιέσεων χρόνων για τακτοποίηση υπαλλήλων σε δουλειά γραφείου είτε ατύπως είτε με μετατάξεις και αποσπάσεις», ανέφεραν χαρακτηριστικά  στελέχη του ΕΚΑΒ. Ετσι, από τα 1.250 άτομα που έχουν προσληφθεί στο ΕΚΑΒ Αθήνας ως διασώστες, απασχολούνται στα ασθενοφόρα περίπου 720 –στους οποίους, μάλιστα, οφείλονται περί τις 40.000 ρεπό– ενώ οι υπόλοιποι στελεχώνουν άλλες υπηρεσίες.

Επιπτώσεις στην παραγωγικότητα του στόλου των ασθενοφόρων του Λεκανοπεδίου έχει και η γενικότερη λειτουργία του ΕΣΥ. Οπως ανέφερε  ο αντιπρόεδρος του ΕΚΑΒ κ. Παναγιώτης Τζανετής, η έλλειψη Τμημάτων Επειγόντων Περιστατικών στα νοσοκομεία οδηγεί σε καθυστερήσεις «παράδοσης περιστατικού» έως και δύο ώρες, ενώ το ίδιο το σύστημα εφημέρευσης των νοσοκομείων μπορεί να αναγκάσει το πλήρωμα ασθενοφόρου να τρέξει από τη Γλυφάδα στον «κοντινότερο» νευροχειρουργό του... ΚΑΤ. Ετσι μπορεί να δικαιολογηθεί σε ένα βαθμό το γεγονός ότι σε ασθενοφόρα με παρόμοιες διαδρομές και περιστατικά σημειώνεται διακύμανση στην εκτέλεση διακομιδών από 2 έως 8 ανά βάρδια. 

Σύμφωνα με τον ίδιο, η λειτουργία συστήματος ανίχνευσης θέσης οχημάτων θα ενίσχυε την παραγωγικότητα σημαντικά και ήδη βρίσκονται σε εξέλιξη οι διαδικασίες για την αγορά μέσω ΕΣΠΑ αυτού του συστήματος.

Επιπλέον, προσπάθεια γίνεται για τη σωστότερη επιλογή των επειγόντων περιστατικών στο τηλεφωνικό κέντρο, με την εφαρμογή ειδικών πρωτοκόλλων. Το τηλεφωνικό κέντρο δέχεται περίπου 6.500 - 7.000 κλήσεις ημερησίως. Εξυπηρετούνται με ασθενοφόρα περίπου 1.000 περιστατικά, εκ των οποίων –όπως αποδεικνύεται εκ των υστέρων– μόνο 20% - 30% χρειάζονταν ασθενοφόρο! 

«Μπορεί να καλέσουν ασθενοφόρο για να παρακάμψουν την ουρά στα εξωτερικά ιατρεία ή να καλέσουν το ασθενοφόρο ακόμα και για κοιλιακό άλγος λόγω δυσμηνόρροιας!», σημειώνει ο υπεύθυνος του Επιχειρησιακού Ασυρματικού και Τηλεφωνικού Κέντρου του ΕΚΑΒ κ. Γεράσιμος Λασκαράτος.

Τέλος, και ο ίδιος ο στόλος των ασθενοφόρων είναι στο «κόκκινο». Οπως ανέφερε  ο πρόεδρος του Σωματείου Εργαζομένων στο ΕΚΑΒ κ. Θεόδωρος Κωνσταντίνου, το κάθε ασθενοφόρο έχει κάνει 600.000 - 650.000 χιλιόμετρα. Τα τελευταία επτά χρόνια δεν αγοράστηκε καινούργιο ασθενοφόρο, τη στιγμή που σύμφωνα με τα διεθνή στάνταρτς, ο στόλος πρέπει να ανανεώνεται ανά πενταετία.

ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου