Εκπτωτη κηρύχθηκε η εταιρεία «Athens Airways», που στον πρόσφατο διαγωνισμό του υπουργείου Υποδομών είχε αναλάβει εννέα από τις συνολικά 34 άγονες αεροπορικές γραμμές.
Η σχετική εισήγηση έγινε από την Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας (ΥΠΑ) και επικυρώθηκε από τον αρμόδιο υφυπουργό Ν. Σηφουνάκη, αφού διαπιστώθηκε πως η συγκεκριμένη εταιρεία δεν εξυπηρετούσε με συνέπεια τους επιβάτες. Καθυστερήσεις δρομολογίων και χρήση αεροσκαφών με χαμηλότερες προδιαγραφές είναι τα βασικά προβλήματα για τα οποία από την 1η Απριλίου είχε τιμωρηθεί με πρόστιμα της τάξης των 26.000 ευρώ.
Τα δρομολόγια, όπως προβλέπουν οι όροι του διαγωνισμού, θα εξυπηρετηθούν από τις άλλες εταιρείες που είχαν δώσει προσφορές. Η σχετική ανακοίνωση θα εκδοθεί τις επόμενες ημέρες από την ΥΠΑ. Σύμφωνα με όλες τις ενδείξεις, η «Astra Airlines» θα αναλάβει το δρομολόγιο Θεσσαλονίκη-Σκύρος. Η «Aegean» και η «Olympic Air» αναμένεται να μοιραστούν τα υπόλοιπα, και συγκεκριμένα τα δρομολόγια από Αθήνα προς Ικαρία, Κύθηρα, Κάρπαθο, Σαμοθράκη και Σκύρο, το δρομολόγιο Αλεξανδρούπολη-Σκύρος και Ακτιο-Σητεία, καθώς και τη σπαστή διαδρομή Λήμνος-Μυτιλήνη-Χίος-Σάμος-Ρόδος.
Οι δύο εταιρείες έχουν ανακοινώσει ότι προχωρούν σε ενοποίηση, και αυτή η προοπτική δημιουργεί συνθήκες μονοπωλιακής εκμετάλλευσης των δρομολογίων εσωτερικού. Η υπόθεση έχει ήδη παραπεμφθεί στην Επιτροπή Ανταγωνισμού. Με βάση τον ισχύοντα κανονισμό, η «Athens Airways» υποχρεούται να πληρώσει το ύψος της χρηματικής διαφοράς που θα προκύψει από την προσφορά του επόμενου αναδόχου, ενώ αποκλείεται και από μελλοντικό διαγωνισμό για τη διεκδίκηση δρομολογίων άγονης γραμμής. Η εταιρεία έχει ήδη εκδώσει 10.000 εισιτήρια για το επόμενο χρονικό διάστημα και υποχρεούται να επιστρέψει τα χρήματα στους επιβάτες, ενώ μένει να αποδειχθεί στην πράξη η ετοιμότητα των τριών εταιρειών να αναλάβουν άμεσα τα δρομολόγια.
Από την πλευρά της, η «Athens Airways» ανακοίνωσε χθες ότι «θα προσφύγει με κάθε ένδικο μέσο κατά της απόφασης της ΥΠΑ, η οποία στερείται νομιμότητας και τεκμηρίωσης». Κάνει λόγο για «ενορχηστρωμένες επιθέσεις» και για «ένδειξη κινδύνου μονοπωλιακής κατάληξης της αεροπορικής αγοράς στη χώρα μας».
πηγη ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου