Τα αεροπλάνα της ΟΑ στα αζήτητα

Του Φώτη Φωτεινού

Πλήρης αποτυχία! Η πρώτη δημοπρασία των περιουσιακών στοιχείων της κρατικής ΟΑ ξεπέρασε και τις πιο απαισιόδοξες προβλέψεις. Οι προσφορές για την πώληση των 7 ιδιόκτητων Boeing 737 - 400 της «παλαιάς» ΟΑ, τα οποία είχαν εκτιμηθεί πέρυσι στα 56 εκατ. ευρώ, δεν υπερέβησαν ούτε το μισό της αξίας τους.

Οι εξευτελιστικές προσφορές που κατατέθηκαν ήταν μετρημένες στα δάχτυλα. Μεταξύ αυτών συγκαταλέγεται η προσφορά του πρώην εκμισθωτή αεροσκαφών της κρατικής ΟΑ Νικήτα Καϊάφα.

Ο εν λόγω ιδιώτης αντιπροσώπευε στην Ελλάδα την ισπανική HOLA, υπογράφοντας «χρυσά συμβόλαια» με την ΟΑ από το 2003 και έπειτα. Μάλιστα, οι μηχανικοί της ΟΑ είχαν καταθέσει μήνυση κατά των διοικητών της εταιρείας, καταγγέλλοντας τις βραχυχρόνιες μισθώσεις αεροσκαφών της ισπανικής HOLA και άλλων εταιρειών.

Δυστυχώς για το ελληνικό δημόσιο και τον εκκαθαριστή της ΟΑ, την Εθνική Κεφαλαίου, τα δεδομένα την αναγκάζουν να επαναπροκηρύξει άμεσα τον διαγωνισμό για τα 7 Boeing, ενώ ακολουθεί ο διαγωνισμός για τα 11 ελικοφόρα ATR.

Τα δύσκολα για τον εκκαθαριστή της ΟΑ δεν σταματούν εδώ, καθώς ορφανή κινδυνεύει να μείνει η Galileo Hellas, διότι η Galileo International δεν την αγοράζει, αν δεν ξεκαθαρίσει το καθεστώς με τους 25 εργαζομένους της.

Συνολικά είκοσι δύο αεροσκάφη της άλλοτε κρατικής ΟΑ και σειρά περιουσιακών στοιχείων όπως ακίνητα και αναλώσιμα τίθενται προς πώληση, με προσδοκώμενα έσοδα άνω των 200 εκατ. ευρώ. Ωστόσο, με την εξέλιξη που έχουν οι διαγωνισμοί και με την είσοδο του ΔΝΤ στην ελληνική οικονομία ο ανωτέρω στόχος έχει επαναπροσδιοριστεί.

Στις 15 Απριλίου κατατέθηκαν οι προσφορές για την απόκτηση των 7 ιδιόκτητων Boeing 737 - 400 της «παλαιάς» ΟΑ, τα οποία είχαν εκτιμηθεί πέρυσι στα 56 εκατ. ευρώ συνολικά. Οι προσφορές που κατατέθηκαν δεν ξεπερνούσαν τις 4, με αποτέλεσμα να αποφασιστεί η επαναπροκήρυξή του.

Άσχημα είναι τα μηνύματα και για την εξέλιξη του αντίστοιχου διαγωνισμού για τα 4 Airbus A 340, τα οποία ανήκουν στο Υπουργείο Οικονομίας (το διαγωνισμό διεξάγει η Lazard). Η τιμή των ανωτέρω αεροσκαφών, τα οποία εκτελούσαν τα δρομολόγια σε ΗΠΑ και Καναδά, ορίστηκε στις αρχές του περσινού έτους στα 180 εκατ. ευρώ. Παρ’ όλ’ αυτά, η επιδίωξη του ΥΠΟΙΚ κυμαινόταν στα 100 εκατ. ευρώ, στόχος ο οποίος φαίνεται ότι δεν επιτεύχθηκε.

Εντός του μήνα αναμένεται να προκηρυχτεί και η εκδήλωση ενδιαφέροντος για τα 11 ελικοφόρα ATR, 4 εκ των οποίων δεν βρίσκονται σε καλή κατάσταση. Στις αρχές του 2009 τα 11 ATR είχαν αποτιμηθεί μεταξύ 22 - 27 εκατ. ευρώ. Αποδεκτές αναμένεται να γίνουν προσφορές άνω του 1-1,5 εκατ. ευρώ.

Πωλούνται ακίνητα σε Ελλάδα και εξωτερικό
ΣΤΟΝ ΑΕΡΑ βρίσκεται η Galileo Hellas, πρώην θυγατρική της Ολυμπιακής Αεροπορίας - Υπηρεσίες. Η Galileo International, αν και επιθυμεί να αγοράσει την εταιρεία, θέλει να το πράξει χωρίς το προσωπικό.

Πλέον ο εκκαθαριστής της ΟΑ φοβάται ότι η Galileo Hellas θα μείνει «ορφανή», καθότι χάνει ολοένα και μεγαλύτερο μερίδιο αγοράς. Με κίνδυνο τη μη πώληση της εταιρείας, το Υπουργείο Υποδομών προώθησε τη σχετική νομοθετική ρύθμιση, προκειμένου να διευκολυνθεί η εκκαθάριση τόσο της Galileo όσο και της εταιρείας καυσίμων της ΟΑ «Ολυμπιακή Ανεφοδιαστική Εταιρεία Αεροπορικού Καυσίμου» (Olympic Into Plane Company). Το πωλητήριο των περιουσιακών στοιχείων της ΟΑ συνεχίζεται, καθώς θα ακολουθήσουν διαγωνισμοί, ως το καλοκαίρι, για τα ακίνητα σε Λονδίνο, Ιερουσαλήμ και σε διάφορες πόλεις της Ελλάδας όπως η Μυτιλήνη.

Η τελευταία φάση προβλέπει πώληση των ανταλλακτικών και των λοιπών αναλωσίμων. Η εταιρεία (σύμφωνα με παλαιότερες εκτιμήσεις) διέθετε φορτηγά, αυτοκίνητα, λεωφορεία και φορτωτικές μηχανές αξίας 10 - 15 εκατ. ευρώ, εργαλεία και υλικοτεχνικό εξοπλισμό 8 εκατ. ευρώ, γραφεία 4.000 τ.μ. όπισθεν των υπόστεγων του ΔΑΑ και διάφορα ανταλλακτικά, τα οποία ξεπερνούσαν τα 10 - 12 εκατ. ευρώ.

πηγη ΙΣΟΤΙΜΙΑ 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου