Του ΠΑΣΧΑΛΗ ΚΟΡΩΝΑΙΟΥ
Αναζητούνται τρόποι αξιοποίησης των έξι ολοκαίνουριων ελικοπτέρων του λιμενικού, που εδώ και μία πενταετία παραμένουν ανεκμετάλλευτα, καθηλωμένα στο έδαφος.
Αναζητούνται τρόποι αξιοποίησης των έξι ολοκαίνουριων ελικοπτέρων του λιμενικού, που εδώ και μία πενταετία παραμένουν ανεκμετάλλευτα, καθηλωμένα στο έδαφος.
Στοίχησαν στους φορολογούμενους 50 εκατ. ευρώ, πέταξαν μόνον για μερικούς μήνες κατά τη διάρκεια των Ολυμπιακών Αγώνων και έκτοτε ανακαλύφθηκε... πρόβλημα στην τεχνική υποστήριξη. Στο μεσοδιάστημα, προωθήθηκε έντονα από τα επιτελεία η αγορά άλλων ελικοπτέρων, 17 τον αριθμό, αντί 280 εκατ. ευρώ, ως αναγκαία για την έρευνα και διάσωση.
Βεβαίως, η ανάγκη σε αυτόν τον τομέα είναι υπαρκτή, ωστόσο και τα ελικόπτερα τύπου «Dauphin» του λιμενικού μπορούν να εκτελέσουν τέτοιες αποστολές υπό προϋποθέσεις.
Στην περιπέτεια των «Dauphin» ενεπλάκησαν τουλάχιστον δύο υπουργεία και τώρα έρχεται να προστεθεί και ένα τρίτο. Αρχικά ήταν το πρώην υπουργείο Ναυτιλίας, στη συνέχεια το Αμυνας και τώρα προστίθεται το νεοσύστατο υπουργείο Προστασίας του Πολίτη, στην αρμοδιότητα του οποίου περιήλθε το λιμενικό.
Οταν παρουσιάστηκε η εμπλοκή προτάθηκε να τα αναλάβει η Πολεμική Αεροπορία. Δεν τα είδαν, όμως, με θέρμη στο επιτελείο, αφού την ίδια ώρα ήθελαν να αγοράσουν νέα «Σούπερ Πούμα» (ή άλλα αντίστοιχου τύπου). Αρπαξε τότε την ευκαιρία το ναυτικό και ανέλαβε την εκμετάλλευσή τους. Ο λόγος; Τα δικά του, τύπου «Αγκούστα», αποσύρονται σταδιακά από την υπηρεσία και οι πιλότοι τους θα έμεναν χωρίς έργο.
Ξεκίνησε, λοιπόν, από μηδενική βάση ένα χρονοβόρο πρόγραμμα εκπαίδευσης. Πρώτα των πιλότων του πολεμικού ναυτικού στον συγκεκριμένο τύπο ελικοπτέρου στη Γαλλία. Στη συνέχεια θα έπρεπε να συμπληρώσουν έναν ικανό αριθμό ωρών πτήσης, ώστε να καταστούν οι ίδιοι εκπαιδευτές. Μετά να εκπαιδεύσουν προσωπικό του λιμενικού, που με τη σειρά του έπρεπε να γράψει αρκετές ώρες στον αέρα ώστε να γίνουν οι πιλότοι του εκπαιδευτές και να εκπαιδεύσουν άλλους κυβερνήτες και συγκυβερνήτες του λιμενικού.
Ετσι, το ναυτικό μπήκε ως «ενδιάμεσος» και κατάφερε να εξασφαλίσει έργο για τα πληρώματα των δικών του ελικοπτέρων. Καλώς εχόντων των πραγμάτων τα πρώτα πληρώματα του λιμενικού θα βγουν στον αέρα από τον επόμενο χρόνο, έξι χρόνια μετά την άφιξη των ελικοπτέρων στη χώρα!
Πέραν, όμως, της ανικανότητας του Δημοσίου να εκμεταλλευτεί τα πτητικά μέσα που αγόρασε, στο παρασκήνιο διεξάγεται εδώ και χρόνια ένας υπόγειος πόλεμος μεταξύ των χειριστών αεροσκαφών που υπάγονται σε διάφορους φορείς.
Οι χειριστές της πυροσβεστικής και της αστυνομίας πετούν τα δικά τους πτητικά μέσα υπό πολιτικό καθεστώς. Και αυτό ήθελαν να συνεχιστεί και στο λιμενικό. Τα ελικόπτερά τους είναι νηολογημένα ως πολιτικά αεροσκάφη και δεν ακολουθούν στρατιωτικά πρότυπα, κάτι που άλλωστε συμβαίνει και σε πολλές ευρωπαϊκές χώρες. Και η εκπαίδευσή τους θα μπορούσε να είχε ολοκληρωθεί μέσα σε ένα εξάμηνο...
Βεβαίως, η ανάγκη σε αυτόν τον τομέα είναι υπαρκτή, ωστόσο και τα ελικόπτερα τύπου «Dauphin» του λιμενικού μπορούν να εκτελέσουν τέτοιες αποστολές υπό προϋποθέσεις.
Στην περιπέτεια των «Dauphin» ενεπλάκησαν τουλάχιστον δύο υπουργεία και τώρα έρχεται να προστεθεί και ένα τρίτο. Αρχικά ήταν το πρώην υπουργείο Ναυτιλίας, στη συνέχεια το Αμυνας και τώρα προστίθεται το νεοσύστατο υπουργείο Προστασίας του Πολίτη, στην αρμοδιότητα του οποίου περιήλθε το λιμενικό.
Οταν παρουσιάστηκε η εμπλοκή προτάθηκε να τα αναλάβει η Πολεμική Αεροπορία. Δεν τα είδαν, όμως, με θέρμη στο επιτελείο, αφού την ίδια ώρα ήθελαν να αγοράσουν νέα «Σούπερ Πούμα» (ή άλλα αντίστοιχου τύπου). Αρπαξε τότε την ευκαιρία το ναυτικό και ανέλαβε την εκμετάλλευσή τους. Ο λόγος; Τα δικά του, τύπου «Αγκούστα», αποσύρονται σταδιακά από την υπηρεσία και οι πιλότοι τους θα έμεναν χωρίς έργο.
Ξεκίνησε, λοιπόν, από μηδενική βάση ένα χρονοβόρο πρόγραμμα εκπαίδευσης. Πρώτα των πιλότων του πολεμικού ναυτικού στον συγκεκριμένο τύπο ελικοπτέρου στη Γαλλία. Στη συνέχεια θα έπρεπε να συμπληρώσουν έναν ικανό αριθμό ωρών πτήσης, ώστε να καταστούν οι ίδιοι εκπαιδευτές. Μετά να εκπαιδεύσουν προσωπικό του λιμενικού, που με τη σειρά του έπρεπε να γράψει αρκετές ώρες στον αέρα ώστε να γίνουν οι πιλότοι του εκπαιδευτές και να εκπαιδεύσουν άλλους κυβερνήτες και συγκυβερνήτες του λιμενικού.
Ετσι, το ναυτικό μπήκε ως «ενδιάμεσος» και κατάφερε να εξασφαλίσει έργο για τα πληρώματα των δικών του ελικοπτέρων. Καλώς εχόντων των πραγμάτων τα πρώτα πληρώματα του λιμενικού θα βγουν στον αέρα από τον επόμενο χρόνο, έξι χρόνια μετά την άφιξη των ελικοπτέρων στη χώρα!
Πέραν, όμως, της ανικανότητας του Δημοσίου να εκμεταλλευτεί τα πτητικά μέσα που αγόρασε, στο παρασκήνιο διεξάγεται εδώ και χρόνια ένας υπόγειος πόλεμος μεταξύ των χειριστών αεροσκαφών που υπάγονται σε διάφορους φορείς.
Οι χειριστές της πυροσβεστικής και της αστυνομίας πετούν τα δικά τους πτητικά μέσα υπό πολιτικό καθεστώς. Και αυτό ήθελαν να συνεχιστεί και στο λιμενικό. Τα ελικόπτερά τους είναι νηολογημένα ως πολιτικά αεροσκάφη και δεν ακολουθούν στρατιωτικά πρότυπα, κάτι που άλλωστε συμβαίνει και σε πολλές ευρωπαϊκές χώρες. Και η εκπαίδευσή τους θα μπορούσε να είχε ολοκληρωθεί μέσα σε ένα εξάμηνο...
πηγη ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου