Εξπέρ στη χρήση των υπολογιστών, του Διαδικτύου και των κινητών τηλεφώνων αποδεικνύονται τα παιδιά, όπως προκύπτει από σχετική έρευνα του Παρατηρητηρίου για την Κοινωνία της Πληροφορίας.
Το 85% των παιδιών, ηλικίας 8 έως 15 ετών, χρησιμοποιεί προσωπικό υπολογιστή, ενώ από τους πιτσιρικάδες χρήστες τουλάχιστον οι μισοί τον χρησιμοποιούν σε καθημερινή ή σχεδόν καθημερινή βάση. Ιδιαιτέρως αυξημένα είναι τα ποσοστά πρόσβασης στο Διαδίκτυο, με το Παρατηρητήριο να επισημαίνει πως το 80% των παιδιών με προσωπικό υπολογιστή μπαίνει στο Internet, όταν η αντίστοιχη αναλογία στο γενικό πληθυσμό βρίσκεται περίπου στο μισό.
Από την έρευνα προκύπτει το συμπέρασμα πως οι υπολογιστές και το Internet δεν είναι... παιχνίδι μόνο των αγοριών ή μόνο των κοριτσιών, αφού τα δύο φύλα εκπροσωπούνται ισοδύναμα. Οσον αφορά, όμως, την κατάταξη με βάση το επίπεδο της εκπαίδευσης στο οποίο βρίσκονται, το Διαδίκτυο αποτελεί βασικό εργαλείο για τα παιδιά του Γυμνασίου. Εννέα στα δέκα κάνουν χρήση του Internet, όταν το αντίστοιχο ποσοστό στους μαθητές του Δημοτικού είναι 65%. Αντίστοιχα διαπιστώνεται σαφής απόσταση μεταξύ των παιδιών που μένουν στα αστικά κέντρα έναντι εκείνων της επαρχίας, κάτι που έχει καταγραφεί και σε ανάλογες έρευνες στο γενικό πληθυσμό.
Σημειώνεται πως σε μελέτη που είχε πραγματοποιηθεί τον Σεπτέμβριο για τη χρήση των υπολογιστών στα σχολεία, το Παρατηρητήριο επισήμαινε πως το μέτρο του «μαθητικού υπολογιστή» θα δώσει ώθηση στη χρήση των συσκευών τεχνολογίας και του Διαδικτύου από τα παιδιά.
Βέβαια όσον αφορά τα κινητά τηλέφωνα, δεν χρειάστηκε καμία πρωτοβουλία από την πλευρά του κράτους, καθώς οι γονείς σπεύδουν να εφοδιάσουν τα παιδιά τους με μία συσκευή. Στην ηλικιακή ομάδα 12-15 ετών είναι πρακτικά δύσκολο να εντοπίσει κανείς παιδί χωρίς κινητό τηλέφωνο, αφού κάτοχοι δηλώνουν πως είναι το 94%, ενώ στις μικρότερες ηλικίες το ποσοστό πέφτει στο 44%. Οπως θα περίμενε κανείς, η πλειονότητα έχει καρτοκινητό τηλέφωνο και μιλά μόλις μία ώρα την εβδομάδα, προτιμώντας, όπως φαίνεται, τα γραπτά μηνύματα.
Από την έρευνα προκύπτει το συμπέρασμα πως οι υπολογιστές και το Internet δεν είναι... παιχνίδι μόνο των αγοριών ή μόνο των κοριτσιών, αφού τα δύο φύλα εκπροσωπούνται ισοδύναμα. Οσον αφορά, όμως, την κατάταξη με βάση το επίπεδο της εκπαίδευσης στο οποίο βρίσκονται, το Διαδίκτυο αποτελεί βασικό εργαλείο για τα παιδιά του Γυμνασίου. Εννέα στα δέκα κάνουν χρήση του Internet, όταν το αντίστοιχο ποσοστό στους μαθητές του Δημοτικού είναι 65%. Αντίστοιχα διαπιστώνεται σαφής απόσταση μεταξύ των παιδιών που μένουν στα αστικά κέντρα έναντι εκείνων της επαρχίας, κάτι που έχει καταγραφεί και σε ανάλογες έρευνες στο γενικό πληθυσμό.
Σημειώνεται πως σε μελέτη που είχε πραγματοποιηθεί τον Σεπτέμβριο για τη χρήση των υπολογιστών στα σχολεία, το Παρατηρητήριο επισήμαινε πως το μέτρο του «μαθητικού υπολογιστή» θα δώσει ώθηση στη χρήση των συσκευών τεχνολογίας και του Διαδικτύου από τα παιδιά.
Βέβαια όσον αφορά τα κινητά τηλέφωνα, δεν χρειάστηκε καμία πρωτοβουλία από την πλευρά του κράτους, καθώς οι γονείς σπεύδουν να εφοδιάσουν τα παιδιά τους με μία συσκευή. Στην ηλικιακή ομάδα 12-15 ετών είναι πρακτικά δύσκολο να εντοπίσει κανείς παιδί χωρίς κινητό τηλέφωνο, αφού κάτοχοι δηλώνουν πως είναι το 94%, ενώ στις μικρότερες ηλικίες το ποσοστό πέφτει στο 44%. Οπως θα περίμενε κανείς, η πλειονότητα έχει καρτοκινητό τηλέφωνο και μιλά μόλις μία ώρα την εβδομάδα, προτιμώντας, όπως φαίνεται, τα γραπτά μηνύματα.
ΠΗΓΗ ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου