Ο εξοπλισμός του δίνει τη δυνατότητα να περιπολεί πάνω από τεράστιες δασικές εκτάσεις και να δίνει εικόνα για τον καπνό και τις φλόγες σε πραγματικό χρόνο. Μπορεί να πετάει με ασφάλεια πάνω από τις φλόγες σε περιοχές όπου οι πυροσβεστικές δυνάμεις δεν μπορούν να προσεγγίσουν και να εντοπίζει το επίκεντρο της φωτιάς με ακρίβεια, ώστε να κατευθυνθούν εκεί τα εναέρια μέσα και να αποτρέψουν την εξάπλωσή της.
ΤΗΣ ΙΩΑΝΝΑΣ ΗΛΙΑΔΗ
Τα ιπτάμενα μέσα της νέας τεχνολογίας θα μπορούσαν να συμβάλουν αποφασιστικά στην αντιμετώπιση των πυρκαγιών, μεταφέροντας εικόνα σε πραγματικό χρόνο από τα επίκεντρα της κάθε πυρκαγιάς και να βοηθήσουν το κέντρο συντονισμού να λάβει τις κατάλληλες αποφάσεις.
Αντ’ αυτού, όπως έγινε γνωστό, η εικόνα που είχε το Κέντρο ήταν από τους αξιωματικούς της Πυροσβεστικής που πετούσαν πάνω από τις εστίες με το ελικόπτερο και έπαιρναν τηλέφωνο λέγοντας για την εξέλιξη της φωτιάς!
Μόλις στις 30 Ιουλίου στο τηλεοπτικό δίκτυο Euronews προβλήθηκε ρεπορτάζ σχετικό με ένα ευρωπαϊκής κατασκευής ιπτάμενο ρομπότ, το οποίο σύμφωνα με τον Γερμανό ερευνητή που το παρουσιάζει «μέσα σε λίγα λεπτά, μπορούμε να το πετάξουμε σε ύψος 100 έως 150 μέτρα και να ερευνήσουμε τη φλεγόμενη περιοχή. Με το ρομπότ μπορεί να εντοπιστεί η εστία της φωτιάς και οι αρμόδιες υπηρεσίες να αποφασίσουν πώς θα κατευθύνουν τις δυνάμεις τους».
Σύμφωνα μάλιστα με τον κ. Φλώρο, περιφερειακό διοικητή Στερ. Ελλάδας της Πυροσβεστικής, το ρομπότ μπορεί να πετάξει νύχτα, όταν τα άλλα πτητικά μέσα δεν έχουν αυτήν τη δυνατότητα και να δώσει άμεσα στοιχεία για το τι συμβαίνει στην «καρδιά» της πυρκαγιάς ώστε οι πυροσβέστες να αποφασίσουν ποιες είναι οι καλύτερες τακτικές για την αντιμετώπισή της (ό,τι δηλαδή έλειψε τη νύχτα της μοιραίας Παρασκευής στο Γραμματικό). Το γιατί ένα τέτοιο «όπλο», έστω και πειραματικά δεν χρησιμοποιήθηκε στη μάχη που έδωσαν οι πυροσβέστες στην Αττική παραμένει άγνωστο.
Κι αν το ιπτάμενο ρομπότ δεν έχει πλήρως αναπτυχθεί ώστε να γίνει και η μαζική παραγωγή του, τα ιπτάμενα μη επανδρωμένα αεροσκάφη της Πολεμικής Αεροπορίας είναι πλήρως επιχειρησιακά από τις αρχές του χρόνου και έχει γίνει πρόταση προς την Πυροσβεστική για την αξιοποίησή τους.
Ωστόσο δεν έχουν ενταχθεί στον σχεδιασμό για την αντιμετώπιση των πυρκαγιών και παρά το γεγονός της ύπαρξής τους, κανένας δεν τα αναζήτησε για να τα εντάξει έστω και την τελευταία στιγμή στη μάχη του «Μαραθώνα» και των άλλων περιοχών που κάηκαν (παρέμεναν στο Ακτιο). Το μη επανδρωμένο αεροσκάφος «Πήγασος» αποτελεί αμιγώς ελληνικό προϊόν. Το ολικό κόστος του είναι 20 φορές λιγότερο σε σχέση με αντίστοιχα, που κυκλοφορούν στο εμπόριο! Αυτός είναι άλλωστε και ο λόγος που το πρόγραμμα της κατασκευής του ξεκίνησε και σταμάτησε πολλές φορές.
Αντ’ αυτού, όπως έγινε γνωστό, η εικόνα που είχε το Κέντρο ήταν από τους αξιωματικούς της Πυροσβεστικής που πετούσαν πάνω από τις εστίες με το ελικόπτερο και έπαιρναν τηλέφωνο λέγοντας για την εξέλιξη της φωτιάς!
Μόλις στις 30 Ιουλίου στο τηλεοπτικό δίκτυο Euronews προβλήθηκε ρεπορτάζ σχετικό με ένα ευρωπαϊκής κατασκευής ιπτάμενο ρομπότ, το οποίο σύμφωνα με τον Γερμανό ερευνητή που το παρουσιάζει «μέσα σε λίγα λεπτά, μπορούμε να το πετάξουμε σε ύψος 100 έως 150 μέτρα και να ερευνήσουμε τη φλεγόμενη περιοχή. Με το ρομπότ μπορεί να εντοπιστεί η εστία της φωτιάς και οι αρμόδιες υπηρεσίες να αποφασίσουν πώς θα κατευθύνουν τις δυνάμεις τους».
Σύμφωνα μάλιστα με τον κ. Φλώρο, περιφερειακό διοικητή Στερ. Ελλάδας της Πυροσβεστικής, το ρομπότ μπορεί να πετάξει νύχτα, όταν τα άλλα πτητικά μέσα δεν έχουν αυτήν τη δυνατότητα και να δώσει άμεσα στοιχεία για το τι συμβαίνει στην «καρδιά» της πυρκαγιάς ώστε οι πυροσβέστες να αποφασίσουν ποιες είναι οι καλύτερες τακτικές για την αντιμετώπισή της (ό,τι δηλαδή έλειψε τη νύχτα της μοιραίας Παρασκευής στο Γραμματικό). Το γιατί ένα τέτοιο «όπλο», έστω και πειραματικά δεν χρησιμοποιήθηκε στη μάχη που έδωσαν οι πυροσβέστες στην Αττική παραμένει άγνωστο.
Κι αν το ιπτάμενο ρομπότ δεν έχει πλήρως αναπτυχθεί ώστε να γίνει και η μαζική παραγωγή του, τα ιπτάμενα μη επανδρωμένα αεροσκάφη της Πολεμικής Αεροπορίας είναι πλήρως επιχειρησιακά από τις αρχές του χρόνου και έχει γίνει πρόταση προς την Πυροσβεστική για την αξιοποίησή τους.
Ωστόσο δεν έχουν ενταχθεί στον σχεδιασμό για την αντιμετώπιση των πυρκαγιών και παρά το γεγονός της ύπαρξής τους, κανένας δεν τα αναζήτησε για να τα εντάξει έστω και την τελευταία στιγμή στη μάχη του «Μαραθώνα» και των άλλων περιοχών που κάηκαν (παρέμεναν στο Ακτιο). Το μη επανδρωμένο αεροσκάφος «Πήγασος» αποτελεί αμιγώς ελληνικό προϊόν. Το ολικό κόστος του είναι 20 φορές λιγότερο σε σχέση με αντίστοιχα, που κυκλοφορούν στο εμπόριο! Αυτός είναι άλλωστε και ο λόγος που το πρόγραμμα της κατασκευής του ξεκίνησε και σταμάτησε πολλές φορές.
ΠΗΓΗ: ΕΘΝΟΣ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου