Η Gazprom καλύπτει σήμερα περίπου το 1/4 της συνολικής κατανάλωσης αερίου της Ε.Ε. και με το έργο αυτό φιλοδοξεί να εξασφαλίσει την απρόσκοπτη παροχή αερίου προς τη Δύση, παρακάμποντας την Ουκρανία, αλλά και να επωφεληθεί από την αύξηση της κατανάλωσης φυσικού αερίου στην Ευρώπη τα επόμενα χρόνια. Ο ρωσικός όμιλος εκτιμά ότι η ενεργειακή πολιτική της Ε.Ε. για τη διείσδυση των ανανεώσιμων πηγών στο ενεργειακό ισοζύγιο και τη μείωση εκπομπής διοξειδίου του άνθρακα θα έχει ως αποτέλεσμα το 2035 η Ευρώπη να εξαρτάται κατά 85% από τρίτους προμηθευτές αερίου.
ΕΝΕΡΓΕΙΑ και ΕΘΝΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ: Εκτός South Stream θέτουν την Ελλάδα
ΤΗΣ ΜΑΝΤΑΛΕΝΑΣ ΠΙΟΥ
Εκτός του πρότζεκτ South Stream μένει η
Ελλάδα, καθώς η Gazprom παρέπεμψε στις καλένδες την κατασκευή του νότιου
άξονα του αγωγού, που αφορά στη διασύνδεση Βουλγαρίας - Ελλάδος -
Ιταλίας, με το επιχείρημα ότι δεν υπάρχει η αναγκαία ζήτηση φυσικού
αερίου που θα δικαιολογούσε την κατασκευή.
«Για την παροχή
μισού δισ. κυβικών μέτρων φυσικού αερίου στη Νότιο Ιταλία δεν χρειάζεται
να κατασκευάσουμε αγωγό» δήλωσε ο επικεφαλής του τμήματος ανάπτυξης
έργων της Gazprom Leonid Chugunov, προσθέτοντας ότι η Ελλάδα θα
συνεχίσει να τροφοδοτείται από τον υπάρχοντα αγωγό και ότι μόνον αν
αλλάξουν οι συνθήκες και η Ιταλία χρειαστεί περισσότερο αέριο στον νότο,
τότε η Gazprom θα μπορούσε να επανεξετάσει το πρότζεκτ.
Διαχώρισε
μάλιστα τον αγωγό από το ενδιαφέρον της Gazprom για την εξαγορά της
ΔΕΠΑ, δηλώνοντας ότι η απόφαση για την κατασκευή του νότιου άξονα είναι
ανεξάρτητη και δεν σχετίζεται με τον όποιο μελλοντικό ιδιοκτήτη της
εταιρείας, αλλά μόνον με την εμπορική σκοπιμότητα του αγωγού.
Οι
δηλώσεις του κ. Chugunov έγιναν στο πλαίσιο διεθνούς συνέντευξης Τύπου
της Gazprom στη Μόσχα, για την ανακοίνωση της έναρξης κατασκευής του
αγωγού South Stream, το πρώτο τμήμα του οποίου, ο υποθαλάσσιος αγωγός
που θα συνδέει τη Ρωσία με τη Βουλγαρία, μέσω της Μαύρης Θάλασσας θα
αρχίσει να κατασκευάζεται στις 7 Δεκεμβρίου, με στόχο το έργο να τεθεί
σε εμπορική λειτουργία τρία χρόνια αργότερα, τον Δεκέμβριο του 2015.
Το έργο, συνολικου προυπολογισμού 16 δισ. ευρώ , θα μεταφέρει 63 δισ.
κυβικά μέτρα αερίου ετησίως, περίπου το 14% της συνολικής κατανάλωσης
αερίου στην ΕΕ. Ο αγωγός, από τη Βάρνα της Βουλγαρίας όπου καταλήγει η
υποθαλάσσια σύνδεση, θα διασχίζει τη Σερβία, την Ουγγαρία και τη
Σλοβενία με τελικό προορισμό τη Βόρειο Ιταλία, όπου υπάρχει η μεγαλύτερη
κατανάλωση φυσικού αερίου, αφού εκεί είναι συγκεντρωμένη η βιομηχανική
δραστηριότητα της χώρας. Ο σχεδιασμός περιλαμβάνει την κατασκευή κλάδου
προς την Κροατία και ενδεχομένως τα Σκόπια.
Η Gazprom καλύπτει σήμερα περίπου το 1/4 της συνολικής κατανάλωσης αερίου της Ε.Ε. και με το έργο αυτό φιλοδοξεί να εξασφαλίσει την απρόσκοπτη παροχή αερίου προς τη Δύση, παρακάμποντας την Ουκρανία, αλλά και να επωφεληθεί από την αύξηση της κατανάλωσης φυσικού αερίου στην Ευρώπη τα επόμενα χρόνια. Ο ρωσικός όμιλος εκτιμά ότι η ενεργειακή πολιτική της Ε.Ε. για τη διείσδυση των ανανεώσιμων πηγών στο ενεργειακό ισοζύγιο και τη μείωση εκπομπής διοξειδίου του άνθρακα θα έχει ως αποτέλεσμα το 2035 η Ευρώπη να εξαρτάται κατά 85% από τρίτους προμηθευτές αερίου.
Ας σημειωθεί ότι στις αρχές του 2013 αναμένεται η τελική επενδυτική
απόφαση για τον αγωγό που θα μεταφέρει αέριο από το Αζερμπαιτζάν στην
Ευρώπη. Τα δύο πρότζεκτ που διεκδικούν τη μεταφορά είναι ο αγωγός «West
Nabucco» σε παρεμφερή διαδρομη με τον ρωσικό αγωγό και τελικό προορισμό
την Αυστρία και ο ΤΑΡ, στη διαδρομή Τουρκία - Ελλάδα - Αλβανία - Ιταλία,
τη μόνη πλέον διασύνδεση που χρησιμοποιεί transit τη χώρα μας.
Ετικέτες
ΑΝΑΔΗΜΟΣΙΕΥΣΕΙΣ,
ΔΙΕΘΝΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ,
ΕΘΝΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ,
ΕΝΕΡΓΕΙΑ,
ΗΜΕΡΗΣΙΑ,
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου